دزدگیر هوتای ساده دارای اقلام زیر می باشد: آژیر، رله قطع برق ،دو عدد ریموت ساده، شوک سنسور ،ال ای دی، شاسی ریست، سیم بندی ها، کیت مرکزی در ابتدا برای پاک کردن ریموت ها در پوش یونیت وایر (کیت مرکزی) رو بر میداریم سپس شاسی لرن رو به مدت 5 ثانیه فشرده نگه میداریم بهد از آن ریموت ها از روی دستگاه پاک می شوند.در ادامه برای کد کردن ریموت ها با کیت مرکزی دزدگیر هوتای ساده، یک لحظه شاسی لرن رو فشار میدهیم و همزمان یکی از دکمه های ریموت رو فشار میدیم.به این ترتیب ریموت ها با کیت مرکزی کد می شوند.
طریقه کددهی ریموت ماجیکاریکی از سوالاتی که همواره کاربران دارند، چگونگی کد دادن ریموت ساده به دزدگیر ماجیکار است. برای کددهی مراحل زیر را باید انجام دهید:سیم مثبت و منفی کیت دزدگیر را متصل کنید.آنتن دستگاه باید متصل باشد.سوئیچ خودرو (A.C.C) را پنج بار باز و بسته کنید و در نوبت پنجم سوئیچ را باز نگه دارید.( سیم سبز دستگاه را 5 بار به ولتاژ مثبت وصل کنید)دستگاه با تک فلاشر آماده پذیرش کد ریموت میشود.دکمه ۱ ریموت اول را فشار دهید تا دستگاه با تک فلاشر، کد را پذیرش کند.(وقتی دستگاه تک فلاشر زد یعنی پذیرش کد انجام گرفته)سپس دکمه ریموت دوم را فشار دهید تا همانند نوبت اول دستگاه با تک فلاشر پذیرش کد کند.سوئیچ را ببندید و ریموتها را آزمایش کنید.
مرحله اول یافتن واحد کنترل مرکزی دزدگیر است که این واحد معمولاً در زیر داشبورد یا در محل دیگری در داخل خودرو نصب شده است.مرحله دوم پیدا کردن دکمههای برنامهریزی میباشد که روی واحد کنترل مرکزی، معمولاً دو یا سه دکمه کوچک برای برنامهریزی ریموت وجود دارد. این دکمهها ممکن است با نمادهای خاصی مشخص شده باشند.مرحله سوم ورود به حالت برنامهریزی است، با فشار دادن ترکیبی خاص از دکمههای برنامهریزی، وارد حالت برنامهریزی خواهید شد. این ترکیب ممکن است در دفترچه راهنما مشخص شده باشد.مرحله چهارم کپی کردن کد (در صورت لزوم) میباشد. اگر قصد دارید کد ریموت قدیمی را به ریموت جدید کپی کنید، مراحل خاصی را باید دنبال کنید. معمولاً این کار با فشار دادن همزمان دکمههای خاصی روی هر دو ریموت انجام میشود.مرحله پنجم تعریف کد جدید است، اگر قصد دارید کد جدیدی برای ریموت تعریف کنید، مراحل دقیق آن در دفترچه راهنما آمده است. معمولاً شامل فشار دادن ترکیبی از دکمهها روی واحد کنترل مرکزی و ریموت جدید است.مرحله آخر تست ریموت میباشد که میبایست پس از اتمام مراحل کددهی، عملکرد ریموت را تست کنید.
جهت کد دهی ریموت ساده ایزیکار، به کیت های دزدگیر ایزیکار1 – سوئیچ خودرو را 5 بار باز و بسته کنید ( ACC – ON/Off )2 – در بار پنجم سوئیچ را در حالت باز قرار داده و صبر کنید تا چراغ های فلاشر به صورت ثابت روشن شود3 -در این لحظه کلید قفل ریموت ایزیکار ساده را فشار دهید4- در انتها وقتی چراغ های راهنما 3 بار روشن و خاموش شد، نشانه موفقیت آمیر بودن مراحل کد دهی می باشد.
کددهی به دزدگیرهای خانواده پیالسی (PLC) : ترمز اتومبیل را فشاردهید و در صورتیکه سیم ترمز اتومبیل را وصل نکردهاید سیم نارنجی (سیم قفل کودک دستگاه) را به مثبت مستقیم وصل کنید.یکی از دربها را باز کنید.فلاشرهای اتومبیل (راهنماها) شروع به فلاش زدن میکنند.سپس سه بارسوئیچ (C.C) را باز و بسته نموده ودر مرتبه سوم سوئیچ را به حالت باز قرار دهید.حالا یکی از دکمههای ریموت را به مدت ۳ ثانیه فشار داده تا صدای چند چریپ به نشانه انجام کد دهی شنیده شود.سوئیچ را بسته و ریموت را آزمایش کنید.برای ریموتهای بعدی نیز همین مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید.به دستگاههای خانواده پی ال سی (PLC) تا چهار ریموت را میشود کد داد.
تفاوت میدرنج و میدبیس :میدبیس وظیفه اصلی تغییر صدای خواننده را به عهده دارد، البته تفاوت هایی را نیز دارا است که در ادامه به شرح دادن آن ها خواهیم پرداخت:میدبیس ها دارای بیشترین قدرت در خود هستند.اجرای فرکانسی ما بین بالاترین و پایین ترین بر عهده میدبیس است.میدبیس باعث خواهد شد تا صدای بم تری در سیستم اجرا شود.لازم است بدانید که در شرایط کاملا برابر برای راه اندازی میدبیس و میدرنج راه اندازی میدبیس به مراتب دشوار تر از میدرنج ها است.میدرنج و میدبیس از نظر کاربران عادی تفاوتی با هم ندارند .واقعیت این است که میدرنج صدایی موزیکالیته و نزدیک تر به صدای خواننده ایجاد می کند و میدبیس صدایی شبیه به میدرج ولی بم تر ایجاد می کند.همان طور که میدانید دامنه شنوایی انسان در محدوده فرکانسی 20hz تا 20khz قرار دارد.در نتیجه صدایی کامل تر و با جزییات بیشتر به گوش میرسد که بیشترین محدوده فرکانسی در رنج یاد شده را دارا باشد.
دوربین ثبت وقایع ماشین یا دوربین هوشمند خودرو، یک محصول جمعوجور است که بهراحتی روی داشبورد خودرو و شیشه جلو نصب میشود. دوربین ثبت وقایع ماشین یا همان دش کم (Dash Cam) همه اتفاقات پیرامون ماشین را ثبت میکند. برخی از دش کمهای مدل بالا میتوانند نمای عقب را هم با کمک یک لنز رو به عقب ثبت کنند. نصب دوربین هوشمند خودرو، یک راه ساده و موثر برای ضبط و ذخیرهسازی تصاویر و ویدئوهایی از محیط اطراف خودرو است. به عبارت دیگر، دوربین داشبورد در صورت وقوع هرگونه تصادف، اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار میدهد. ماهیت جمعوجور دستگاه باعث میشود که بهراحتی روی داشبورد قرار بگیرد و مکانیزم عملیاتی ساده نیز استفاده از آن را آسان میکند. بهطور خلاصه، دوربین ثبت وقایع خودرو یک چشم سوم است که وقتی برای رانندگی بیرون میروید، هر چیزی را که در مقابل شما قرار دارد ضبط میکند.
تعریف ریموت خودروهای ساینا تولیدی شرکت سایپا به صورت دستی می باشد و شما باید برای این کار گیرنده (یونیت) ریموت را باز کنید و طبق شکل توضیحات زیر عملیات تعریف را پیش ببرید .طبق شکل جامپر را جابجا کنید و از پین های یک و دو به پین های دو وسه منتقل کنید.یک بار دکمه ی قفل را بزنید و سپس یک بار دکمه ی باز را بزنید.دکمه قفل و باز را پنچ ثانیه نگه دارید تا صدای رله ها رو بشنوید.دوباره جامپر را به محل اولیه بازگردانید.به این ترتیب تعریف ریموت خودروی ساینا تکمیل می گردد.
رایجترین و خطرناکترین نقطه کور (Blind Spot/نقطه خارج از دید راننده) در هر خودرو، دقیقا پشت سر خودرو است. یکی از محتملترین نقاط کوری که به آسیبهای مالی و مخصوصا جانی منجر میشود، حرکت در دنده عقب و عدم داشتن دید کافی به پشت سر خودرو و موانع آن است. تصادفهای محققشده به هنگام حرکت در دنده عقب به اندازهای زیاد و خطرناک است که از منطقه پشت خودرو به عنوان منطقه مرگ یا Kill Zone یاد میشود.بنابراین استفاده اجباری از دوربین دنده عقب به همراه یک نمایشگر، از سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) به عنوان قانون اجباری (Mandatory Rule) اعمال شد. در نتیجه از این سال به بعد، فروش هر خودرو تنها با تجهیز به دوربین دنده عقب ممکن بوده است.دوربین دنده عقب (Backup Camera) با نامهای دیگری چون دوربین دید عقب (Reversing Camera) و دوربین دید رو به عقب (Rear-View Camera) و دوربین عقب (در اصطلاح عامیانه) نیز شناخته میشود.
ردیابهای خودرو دستگاههای کوچکی هستند که با استفاده از سیستم موقعیتیابی جهانی (GPS) یا فناوری فرکانس بسیار بالا (VHF)، موقعیت خودرو را ردیابی میکنند. ردیابهای خودرو بسته به ویژگیهایشان، از نظر اندازه و قیمت متفاوت هستند. برخی از ردیابها با باتری داخلیشان کار میکنند و برخی دیگر به سیم کشی خودرو متصل میشوند. افراد زیادی از ردیاب خودرو استفاده میکنند، اما عموما استفاده از ردیابها در میان شرکتهای کرایه خودرو و در مناطقی که خطر سرقت خودرو بالاست، رایجتر است.ردیابهای خودرو براساس نحوه اتصال به وسیله نقلیه، به ۲ دسته مختلف تقسیم میشوند:1-ردیاب غیرشارژی2-ردیاب شارژی یا آهنربایی